Pages

Tuesday, September 30, 2014

Mafia din Hangarul Tarom - partea 1

Asa cum am mai spus, departamentul tehnic din Tarom este unul din motivele ce vor duce la prabusirea companiei.

La marile companii, acest departament este separat de companie, el fiind nevoit sa se autosustina prin lucrarile si contractele pe care le are (vezi Lufthansa Technik) ... la noi nu. Departamentul Tehnic este o adevarata gaura neagra in bugetul companiei, iar managementul in mod ciudat toleareaza aceasta situatie cu buna stiinta.

Acest departament este compus dintr-un numar impresionant de 700 de angajati pentru doar 23 de aeronave impartiti astfel :

- 100 oameni "la linie" adica cei care se ocupa remedierea problemelor zilnice ce apar intre curse, de efectuarea check-urilor si inspectiilor zilnice etc.
- 100 de oameni la hangar - cei care se ocupa in principiu de check-urile anuale ale avioanelor si de remedierea problemelor mai grave - un check anual, dureaza cam 3 saptamani/avion - de unde rezulta ca cel putin 6 luni/an nu au prea multe de facut
- 100 de tapiteri, vopsitori si alti surubari, care in cea mai mare a timpului someaza
- aprox 400 de oameni care plimba hartii de colo colo si nu fac nimic - toti au functii, toti sunt pila sau ruda cuiva - acesti 400 de angajati nu au absolut nimic de a face cu partea tehnica, ei ocupa tot felul de pozitii inventate special pentru ei, avand salarii fabuloase. Seful acestori incompetenti, este Marian Pamfiloiu, care probabil a castigat cu punctaj maxim concursurile de frecat menta la care a participat.

   Oricum, se pare ca salariile fabuloase nu sunt suficiente pentru Pamfiloiu si clica pe care o conduce. De plictiseala si din dorinta de a jefui si mai mult aceasta companie, acestia au pus la punct o adevarata mafie a pieselor de schimb. Piesele de schimb, ca absolut orice tine de aviatie,  sunt extrem de scumpe. Ca idee, un bec poate costa si 2000eur, iar o simpla statie de navigatie pana la 20.000eur. Deci totul este foarte foarte scump. Asa ca, anumiti "tehnici" protejati de Marian Pamfiloiu, au contracte part-time cu companii concurente, WizzAir, Ten Airways, Blue Air, Farnair. Aceste companii dau "spaga" zeci de mii de euro si schimba piese vechi cu piese noi de la Tarom, in hangar. Ei inlocuiesc seriile de part number ale pieselor noi Tarom, cu cele vechi iar apoi sunt montate fara probleme pe avioanele de la companiile de care apartin. Pe scurt achizitii de sute de mii de euro efectuate de Tarom, se scurg prin mainile lui Pamfiloiu direct in buzunarele companiilor ce opereaza pe Otopeni si care efectueaza lucrari de maintenance aici. Bineinteles ca o parte din bani sunt impartiti intre membrii aceastei mafii, ei fiind in parte folositi pentru a "unge" sefi de mai sus, care le asigura linistea si scaunul de sub fund.


No comments:

Post a Comment