Un musuroi de interese ciuruieste Tarom. Managementul privat este
sabotat incontinuu de “baietii destepti” ai companiei, tocmai pentru a
acoperi gaurile si neregulile infaptuite de-a lungul anilor. Un caz
aparte il reprezinta comandantul aeronavei prezidentiale, directorul de
zbor Alexandru Viorel Silivestru. Aflat la bo(a)rdul Tarom din anii
’77, fara sa aiba pregatirea necesara de aviator, Silivestru a capusat
compania, fiind protejat politic ( mai intai de PCR apoi de PSD si PDL).
Desi a iesit la pensie, Silivestru a ramas la mansa, printr-un
aranjament dincolo de lege (contract de voluntariat ), el dirijand si
astazi toate zborurile Tarom, mai mult, el erijandu-se in comandatul
zborurilor prezidentiale. Nu s-a sfiit sa incaseze, in paralel, o
pensie de peste 150 milioane de lei vechi, un salariu de aproape 8 000
de euro de la Blue Air, dar si o remuneratie de la Tarom de peste 100 de
milioane de lei vechi. Si-a angajat fiul ca pilot la Tarom fara concurs
si a falsificat un examen pentru 6 posturi de pilot, ocupate de copiii
si nepotii sefilor din aceasta companie.
Alexandru Viorel Silivestru si-a inceput viata de huzur la Tarom prin
anii ’77, cand din postura de inginer de aviatie, a sarit direct la
carma aeronavelor Tarom. Potrivit regulilor si traditiei, pilotii
nostri, unii dintre cei mai buni din lume, se formeaza de zeci de ani la
celebra scoala de la Bobocu ( judetul Buzau). Insa, “eroul” nostru a
sarit peste studiile obligatorii de la Bobocu, in virtutea contactelor
speciale din cadrul PCR. Tatal lui Silivestru, era pe vremea aceea,
profesor la Scoala de Militie de la Baneasa.
De altfel, potrivit unor surse din aviatie, in acea perioada, se
constituise un grup compact de copii ai unor nomenclaturisti si
securisti, care, desi nu absolvisera scoala de la Bobocu, au ajuns
aviatori. Si aceasta gasca de “privilegiati ai sortii” si-au intarit
relatiile si dupa Revolutie, ei pastrandu-si pozitiile in Tarom, fiind
“adoptati” si protejati de noile regimuri politice. De exemplu,
Alexandru Viorel Silivestru a ajuns director de zbor, in 2001, cand la
putere era PSD, fiind sustinut de Rodica Odobescu, director general al
Tarom intre 2001-2004, cumnata lui Adrian Nastase( pe atunci
prim-ministru).
In 2008, Silivestru s-a pensionat de la Tarom, inainte de vreme, cu
150-200 milioane de lei vechi pe luna, incasand si cu 8 salarii
compensatorii, in valoare de peste 1,2 miliarde de lei vechi. S-a
angajat director de zbor la Blue Air cu un salariu de aproape 8000 de
euro/lunar. A fost demis din functie de Autoritatea Aeronautica Civila
pentru ca a condus un avion de la o firma privata, fara acte legale. In
2010 se intoarce la Tarom si pentru cateva luni bune, incaseaza pensia –
aproape 200 milioane de lei, remuneratie de la compania nationala de
aviatie- de 100 milioane lei vechi si salariu de aproape 8000 de euro
de la Blue Air. Clar conflict de interese!
Interesant este insa, cum a revenit la Tarom, chiar in functia de
director de zbor, fiind chiar comandantul zborurilor asigurate pentru
presedintele Traian Basescu. Silivestru a fost numit sef al pilotilor
dupa un incident diplomatic aerian la Beijing, in 2010, cand o aeronava,
la bordul careia, o delegatie a Guvernului Romaniei, printre care si
Elena Udrea, a fost nevoita sa se intoarca la baza, dupa ce s-a ratat
decolarea din capitala Chinei, cu directia Bucuresti.Vinovat de aceasta
situatie s-a facut comandantul aeronavei, Dan Trusca.
In acest incident a fost implicat comandatul Detasamentului Airbus,
Dan Trusca. Pentru a salva situatia neplacuta si pentru a-l salva pe
comandatul Trusca, directorul general de atunci, Ruxandra Brutaru,
sub presiunile prietenilor personajului nostru( consilierul Ministrului
Transporturilor in acea vreme, Bogdan Donciu, a consilierului de zbor,
Emil Dobrovolski) a decis sa-l repuna in functie pe Alexandru Viorel
Silivestru. S-a cazut la intelegere ca Trusca sa ramana comandant
Detasament , dar pe functie de ajunct de director de zbor. Iar pentru ca
era pensionar, cei din boardul Tarom au incercat sa ocoleasca legea,
dar nu au reusit. Acestia au incheiat o conventie de voluntariat cu
Silivestru, pe 9 octombrie 2010. Total ilegal!
Potrivit legii nr 195/2001 privind voluntariatul, la art 2, litera b
se spune clar ca “activitatea de interes public( n.r. de voluntariat)
este activitatea desfasurata in domenii cum sunt: asistenta si
serviciile sociale, protectia drepturilor omului, medico-sanitar,
cultural, artistic, educative, de invatamant stiintific, umanitar,
religios, filantropic, sportive, de protectia mediului, social si
comunitar si altele asemenea”. Or, compania Tarom se nu poate subscrie
in niciun fel acestui tip de activitate, mai mult, este de o societate
comerciala, ce functioneaza intr-un sistem de economie de piata.
Desi era evident ca acest contract este in afara legii, totusi a
primit avizul departamentului Juridic, sub semnatura sefului
serviciului, Eugen Olteanu.
Mai mult, Silivestru a incasat cateva luni bune pensia de aviator,
salariu de la Blue Air, plus o remuneratie de la Tarom. Mai tarziu a
renuntat la pensie pentru a ramane anagajat la compania aeriana, unde,
acum incaseaza un salariu de aproape 200 milioane de lei vechi, la care
se mai adauga diune si sporuri pentru zborurile efectuare, care ajung
la 200 milioane lei. Deci, lunar, un venit de 10 000 de euro. Surse din
aviatie sustin ca Silivestru isi aranjeaza sa zboare cu fiecare
aeronava prezidentiala, unde incaseaza diune de cateva mii de
euro/cursa.Vezi deplasarea in Kazahstan si China. Sursele noastre spun
ca rolul sau la bordul avionul prezidential este doar decorativ, el
stand in spatele comandantului de zbor.
De asemenea, Alexandru Viorel Silivestru ocupa in mod ilegal pozitia
si functia din cadrul Tarom de vreme ce el a implinit deja varsta de 60
de ani pe data de 7 martie 2013, iar de o jumatate de an, potrivit legii
aviatiei nr 223/2007,nu ar mai trebui sa fie numit comandant de
aeronava.
In concluzie, dincolo de conflictele existente la nivelele inalte din
Tarom, care ascund mari interese, trebuie scoasa „mizeria de sub pres”,
tinuta ascunsa de ani de zile. De altfel, motivul pentru care membrii
CA vor sa-l treaca „pe linie moarta” pe managerul privat, Christian
Heizmann, este tocmai acoperirea faradelegilor din compania romaneasca.
preluare ancheteonline.ro
Sper ca aveti deja o plangere penala facuta cadou de Silivestru, ca urmare a articolului astuia. Nu ca el ar fi usa de biserica, poate e, poate nu e, dar pur si simplu nu se scrie asa ceva pe net nici chiar daca te crezi cel mai destept din parcare - ceea ce e evident ca nu esti.
ReplyDeleteEste adevarul gol golut ce e scris in articol. Am lucrat 4 ani ca insotitor de zbor si pot confirma tot ce se spune despre acest personaj. Tatal meu a lucrat 30 de ani ca insotito de zbor si are multe povesti despre el. Deci e adevarat! Si daca vreodata va fi tras la rasoundere , cred ca sunt multi care ar veni sa sprijine afirmatiile din acest articol. Succes in continuare cu dezvaluirile. Nu va lasati intimidati.
ReplyDeleteEste foarte urat acest articol si defaimator .Cu siguranta Dl Silivestru este un bun manager pe langa un bun pilot -motiv pentru care starneste gelozii . Voi , stew ..nu sunteti personal NAVIGANT, SUNTETI PERSONAL AUXILIAR si asa ar trebui sa fiti considerati si de Tarom . La toate companiile aeriene stewarzii sunt ,,personal auxiliar,,. Vi s-a dat prea mult nas ! Tarom ar trebui sa va foloseasca pe baza de contract de colaborare..sa va linisteasca putin ! Exista foarte multa ,,oferta,, pe piata !
ReplyDeleteCool and that i have a keen supply: Can You Hire Someone To Renovate A House exterior home renovation
ReplyDelete