Pages

Saturday, October 11, 2014

ATENTIE! Risc sporit de catastrofa aviatica!

Aceasta scrisoare a fost trimisa vineri 10.10.2014 de catre Sindicatul Pilotilor de Linie din Romania catre ministrul transporturilor Ioan Rus si se afla publicata pe site-ul SPLR http://splr.ro/stiri/citeste/34. Ioan Rus,  continua din pacate sa dezinformeze presa cu privire la situatia reala din Tarom unde in realitate, nu exista siguranta efectuarii curselor de pe o zi pe alta datorata protestelor continue ale personalului.
Cei mai afectati de lipsa acestui CCM sunt insotitorii de bord, care practic trebuie sa traiasaca cu salarii de 1200RON lunar, in conditiile in care doar transportul zi de zi la aeroport este de de aprox 450RON.

Nu in ultimul rand, siguranta pasagerilor este in pericol, datorita stresului continuu indus de presiunile conducerii asupra personalului de a executa misiunile de zbor fara ca acestea sa fie remunerate, precum si a problemelor financiare personale generate de lipsa veniturilor garantate de CCM.



"SCRISOARE DESCHISĂ
CĂTRE MINISTRUL TRANSPORTURILOR, DOMNUL IOAN RUS


Domnule Ministru,

Tensiunile de la TAROM sunt în creștere.
Facem un nou apel către dumneavoastră în încercarea de a evita escaladarea conflictului.
În ciuda declarațiilor publice ale conducerii TAROM, trebuie să vă comunicăm că singurele demersuri ale administrației companiei, în toată această perioada, au fost să găsească soluții colective pentru celelalte categorii de salariați prin care să obțină pacea socială ignorând revendicările personalului navigant.
Conducerea executivă a companiei dezinformează opinia publică afirmând că unele revendicări nu pot fi satisfăcute în ciuda faptului că în realitate nu a răspuns pozitiv niciuneia dintre ele. Negocierea este inexistentă iar solicitarea dvs. către părțile implicate de a trata cu rațiune situația își găsește răspuns doar din partea sindicatelor care încearcă să stăpânească revolta angajaților în așteptarea unui răspuns pozitiv chiar și parțial din partea conducerii companiei. Majoritatea revendicărilor personalului aeronavigant ar putea fi satisfăcute în totalitate dacă ar fi considerate doar sumele de bani economisite prin neacordarea uniformelor de serviciu pe parcursul ultimilor ani.
În discuțiile purtate cu dvs. ați considerat realistă și corectă propunerea S.P.L.R. de implementare graduală și asumată a revendicărilor noastre care să se deruleze în paralel cu eficientizarea companiei.
Dorim o companie performantă și un management eficient iar bunăstarea angajaților va fi o consecință naturală. Situația actuală a angajaților TAROM în general și a personalului aeronavigant în special, afectează direct siguranța zborului cu efecte potențial catastrofale pentru companie și pasagerii acesteia.
Considerăm că, așa cum se întâmplă de 7 ani, performanța managerială este inexistentă iar nouă ni se cere rabdare și înțelegere în schimbul unor promisiuni fără fundament real și a unor declarații de bună intenție presărate cu abuzuri ale companiei.
Vă rugăm respectuos să reamintiți conducerii TAROM poziția dvs. exprimată cu ocazia participării la ședința de negociere a Contractului Colectiv de Munca la nivel de unitate TAROM din data de 15.07.2014 și consemnată în Procesul Verbal de ședință: “Tarom trebuie să fie alături de salariați și trebuie implementate gradual revendicările pentru a dovedi că există dorința de a continua activitatea și solicit CEO ca în planul de măsuri ale managemantului, ce va fi transmis către Ministerul Transporturilor să se țină cont de solicitarea piloților”

Cu respect,
Sindicatul Piloților de Linie din România"

1 comment:

  1. 1200 RON pe luna... intr-adevar este un salariu dramatic pentru un insotitor de bord. Dar misiile nu le calculam?
    Ok, Inteleg. Este salariul de baza... dar nu mai dramatizati atat spunand ca insotiorii raman cu 750 RON dupa ce isi platesc transportul... Mai ales ca sunt si niste bonuri de benzina pe undeva...

    ReplyDelete