Pages

Friday, September 19, 2014

Adevarul despre veniturile angajatilor Tarom

Tarom are in momentul de fata 23 de avioane si aproximativ 2000 de angajati.

Din cei 2000 de angajati, aprox 300 piloti, 300 insotitori de bord, 700 personal tehnic, 700 restul personalului de birou.

Doar vazand aceste cifre, oricine isi poate da seama ca Tarom nu are cum sa fie profitabila. In mod normal, la companii similare, toate serviciile sunt externalizate, inclusiv cel tehnic, la o flota de numai 23 de avioane nefiind nevoie de mai mult de 100 de angajati, peste personalul navigant, deci un total de max 700 de persoane.

Pentru a asigura o operare eficienta 24/7 este nevoie de 5 echipaje complete pe avion. Media unui echipaj complet este de 5 persoane, acesta fiind format din pilot comandant, copilot si 3 insotitori de bord. Deci din punctul de vedere al personalului navigant, situatia este mai mult sau mai putin in regula, exceptie facand echipajele pentru Airbus A310, avion ce nu face decat paguba si care nu ar mai fi trebuit sa faca parte din flota Tarom.



Veniturile pilotilor din Tarom sunt compuse in principiu din salariul de baza + sporuri si misiile pentru cursele externe platite in Euro.

Salariile de baza sunt urmatoarele:

Insotitori de bord 1.250 Ron cu aprox. 80% sporuri incluse - deci fara aceste sporuri, salariul de baza al unui insotitor de bord este mai mic decat salariul minim pe economie!!! acestia mai beneficiaza insa de aproximativ 10-15misii pentru cursele externe efectuate in valoare de 68Eur fiecare.


Copilot ATR - 8000 Ron
Comandat ATR - 11500 Ron

Copilot Airbus, Boeing - 9.000 Ron
Comandat Airbus Boeing 13.500 Ron

Copilot Airbus 310 - 11.000 Ron

Misiile pentru cursele externe sunt:

Copilot si Insotitori de bord - 68 Eur
Comandat  - 90 Eur


Diferentele mari apar din numarul de curse externe, in functie de detasament si de influenta in cadrul detasamentului si la planificare.

ATR - o medie de 6-7 curse externe/luna
Airbus, Boeing - 15-20 curse externe/luna


Misiile pentru cursele interne (numai la comandantii de pe aeronavele ATR)

100 Ron / cursa



In aceste conditii, un copilot la Airbus sau Boeing ajunge sa castige  mai mult decat un comandant ATR, ceea ce este total NEFIRESC tinand cont de dificultatea zborului la ATR (vreme, aeroporturi dificile, avion neperformant etc) si de responsabilitatea unui comandant.


No comments:

Post a Comment