Pages

Saturday, October 11, 2014

Jos securistii!! - tentative de intimidare si dezbinare a angajatilor prin metode securiste

Asa cum va mai spuneam, pozitiile de conducere din Tarom sunt ocupate in cea mai mare parte de tot felul de pupincuristi si fosti securisti care nu au nici un fel de calificare pentru a ocupa pozitiile respective.

Exceptie nu face nici directia de zbor, in subordinea careia se afla practica intreaga activitate de zbor a companiei. La conducerea acestei directii, s-au perindat tot felul de persoane fara nici un fel de aptitudini sau calificari manageriale si care nu au facut decat sa traga sforile pentru a-si pune la punct propriile aranjamente. Una din echipele de "succes", a fost formata din Ruxandra Brutaru (fost CEO) si Emil Dobrovolschi (director de zbor) care au delapidat compania de sume importante prin contracte aranjate. O sa dau acum un singur exemplu, pentru ca vom reveni cu dezvaluiri complete la momentul protrivit. Acest exemplu ar fi achizitionarea sloturilor pentru cursele de Londra, sloturi total dezavantajoase pentru Tarom si care datorita orelor proaste de operare genereaza pierderi continue pe aceasta cursa - valoare contract 2 mil EUR.

In momentul de fata conducerea directiei de zbor este asigurata de Alexandru Viorel Silivestru. Acest nomenclaturist de moda veche, relicva  a securitatii, un incompetent de mare clasa, a fost si este total incapabil de a face ceva constructiv pentru directia pe care o conduce. Singurul lucru la care se pricepe extraordinar de bine se pare este acela de a se mentine in functie. Fiind nelipsit de pe absolut toate cursele oficiale ale Presedintelui sau ale Primului Ministru, Silivestru se intrece pe sine prin limbile si linguselile pe care le administreaza constant si regulat sus-pusilor pe langa care se perinda. Se pare ca metoda lui are efect, el fiind tolerat in functie de o perioada buna de timp. In rest, in afara de spagi enorme pe care le pretinde pentru diversele angajari si promovari pe care le decide, el isi mai ocupa orele de program cu spionarea efectiva a pilotilor care nu ii fac pe plac si care nu sunt de acord cu deciziile lui. El practic isi incalca atributiile, cerand de la departamentul de Safety, dosarele cu decodificarile curselor pilotilor vizati, incercand sa gaseasca motive pentru a-i sanctiona sau de a le arata cine e sefu'. Pentru aceasta, el se foloseste de informatiile primite de la o haita de oportunisti pe care ii tine aproape, formata in principiu de piloti, copiloti  sau insotitori de bord vulnerabili, pe care stie ca ii poate cumpara, promitandu-le diverse avantaje la planificare curselor externe sau promovarea mai rapida in diverse functii mult dorite (comandant, upgrade la alt tip de avion, sef de departament etc.)

Insa in aceste zile, pe fondul revoltei ce mocneste in randul angajatilor si a conflictului de munca iminent, din disperare vazandu-si pozitia amenintata, aceasta specie josnica de securist recurge la metodele de dezinformare invatate in tinerete. Vineri 10.10.2014, in jurul orei 16, Silivestru isi face aparitia inopinat la SPLR, aducand in discutie recentul abuz al conducerii referitor la plata cu mult diminuata a diurnelor, aducand insa asigurari "ne-oficiale" si "doar pentru voi" ca luni 13.10, se va vira si diferenta de bani. In realitate, el era ingrijorat de posibile proteste ce ar putea perturba activitatea de zbor in acest weekend.
Apoi, inainte de a pleca, arunca bomba spunand ca el, tot "ne-oficial" este de partea pilotilor si ii sprijina tacit in revendicarile lor, problema reala fiind insotitorii de bord, care "oricum sunt prea multi si putem sa ne lipsim de ei, mai ales ca sunt multi care stau la coada si ar da orice doar sa se angajeze la Tarom." Deci din spusele lui Silivestru, conducerea s-ar putea folosi de aceasta lipsa a CCM, pentru a realiza eventuale disponibilizari fara a acorda salarii compesatorii (prevazute in CCM) in randul celor nemultumiti.

O parte din spusele lui Silivestru sunt confirmate si de un mail primit doar de detasamentul Airbus de la analfabetul companiei, Dan Trusca caruia ii recomandam cu caldura aceasta carte.

"Stimati colegi,

Dupa cum a-ti observat deja astazi au fost virati, in conturile dvs, banii aferenti durnelor lunii septembrie dar la niste valori mult diminuate.

Tot in cursul zilei de astazi Consiliul de Administratie a aprobat ca pe durata negocierilor noului contract colectiv de munca sa fie mentinute in plata toate dreprurile prevazute in vechiul contract colectiv.

In consecinta,in cursul zilei de luni 13 octombrie va fi virata,in conturile dvs, diferenta de bani. Pe data de 15 octombrie salariile vor fi platite integral cu toate sumele aferente drepturilor salariale prevazute in vechiul CCM.

Aceste drepturi se vor mentine pana la incheierea unui nou contract colectiv de munca dupa care vor fi aplicate noile drepturi rezultate in urma negocierilor dintre sindicate si conducerea executiva a companiei.

Va doresc un week-end placut!

Cu stima,

Dan Trusca"


Ideea ar fi urmatoarea. De aceasta data, este o sansa reala de a se demonstra ca toti pot fi uniti pentru un scop comun, mai presus decat scopurile individuale ale fiecaruia, de a lasa in urma o schimbare majora cum nu s-a mai intamplat de mult timp in aceasta companie. Pilotii si insotitorii de bord trebuie sa fie uniti in acest demers si sa nu lase astfel de tentative de joasa speta sa le deturneze atentia de la adevaratul dusman, clica de hoti si fosile comuniste care de ani de zile nu se mai satura de furat din aceasta companie, pozand in schimb pentru opinia publica in manageri de succes care incearca sa salveze Tarom. In realitate, sunt foarte putini cei carora le pasa cu adevarat de destinul si de traditia aceste companii care acum 25 de ani era una din cele mai mari din Europa. Sunt suficienti tradatori si mancatori de rahat ca Pamfiloiu si cei din clica lui, niste oportunisti fara nici un rol in aceasta companie, niste hoti angajati pe pile, care incearca sa submineze importanta celor care practic sustin intreaga activitate a companie si isi sacrifica zi de zi viata personala si sanatatea pentru aceasta companie si anume personalul navigant

Medierea la ITM este pe 14.10, apoi urmeaza arbitrajul, deci in maxim doua saptamani se poate declansa oficial conflictul de munca. Asta este tot ce conteaza. Trebuie sa inteleaga toata lumea ca pilotii si insotitorii de bord nu au revendicari separate. De toate revendicarile vor beneficia ambele categorii in egala masura. Ignorati dezinformarile venite pe diferite canale, in spatele lor se ascund alte interese. Doar greva poate rezolva situatia, acesta este scopul, altfel totul a fost de pomana nu ne vom alege decat cu minciuni, demagogie si promisiuni nerespectate. Doar uniti vom invinge!

13 comments:

  1. Cui ii pasa bã de companie, vouã, care v-ati lasat colegii de la Operational fãrã bruma de salarii, numai sã faceti voi curul mare?
    Hai bã sa fim seriosi.
    Faceti bã greva, ca dupa aia sigur o sã vã gasiti in alta parte de lucru, nimeni nu o sa va mai vrea in companie.

    ReplyDelete
  2. Cum tu nu vrei sa traiesti cu un salariu de 1000ron,asa nici eu nu vreau sa traiesc cu 1570ron.Nu cerem salarii de mii de euro,nu mai pleca urechea la dezinformari! Pt tot ce le.am cerut exista fonduri dar bu si vointa! Au de dat bani la campanie,nu salariatilor!

    ReplyDelete
  3. "Colegi de la operational?"nuuuuu....eu sunt colega doar cu oamenii care se urca zi de zi in avion si isi risca viata!!!!
    In plus voi ati avut sansa voastra,dar ati semnat,si asta inseamna ca sunteti multimiti!!!
    Noi Nu!!!nu ne mai riscam viata pe 1272 lei!!

    ReplyDelete
  4. din cauza unor zdrente penibile ca tine, scumpa mea "Ib", au succes tehnicile de dezbinare si manipulare in companie. daca tot iti risti viata zilnic, sper sa ti-o pierzi calcata de degivror, sau si mai bine, innecata in wc pe atr.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sotia ta este Ib, sau ti-ai dori sa fie? Dupa felul in care comentezi i-mi dau seam de nivelul tau de nevertrebrat.

      Delete
  5. Iti meriti soarta..sper sa ramai cu 1000 ron salariu! Atat meriti, cris heinz!

    ReplyDelete
  6. va certati intre voi, iar conducerea isi vede linistita de treaba

    ReplyDelete
  7. Sa va zic din folclorul local, ce se zice la TAROM, fiecare despre fiecare, sa ne linistim cu totii:
    - Pilotii: niste figuranti, se cred din alta categorie sociala, multi sunt promovati pe pile;
    - Stewardesele: pitzipoance, pleaca cu bagajele pline de catering, si-o trag cu pilotii;
    - Tehnicii: freaca duda, betivi, neprofesionisti;

    - Operationalul: spagi la checkin la greu, fura din bagaje la LL;
    - Financiar & Comercial: plimba o hartie de colo colo, nu fac vanzari, pleaca in deplasari aiurea.


    Asa o fi oare? Asta e compania noastra? Grav , nu?

    E clar, taromleaks are niste informatii, parerea mea e ca nu prea stie sa le foloseasca. Dintre toti decidentii de la TAROM daca tu crezi ca Silivestru si Columb sunt problema, te inseli. Sau Trusca si Pamfoloiu....Astia sunt pestisori mici, plevusti.
    Avem DG, DF, DTI, DRU, Comunicare, COO - sef peste DT, DOZ si DOS, director de proiect - PARASUTATI de nicaieri, valoare profesionala 0. ZERO! Valoare salariu = mii si mii de EURO!
    Daca in 2012 se platea in jur de 250.000 EUR/ an pt directori acum s-a ajuns la un milion EUR/ an, lejer.
    Cand sarmanii de la DOS sau de la Comercial au cerut cateva sute de lei in plus la salariu a venit Moriaty sa spuna ca nu sunt bani, dar ca el merita 8000 EUR/ luna pentru ca "se sacrifica impreuna cu familia lui!"
    Frustrarile in companie sunt foarte mari, scurgerile de bani (leaks-urile..) la fel.
    Indreptati-va impotriva persoanelor potrivite pentru problemele sindicale.
    Dupa 20 de ani, cu condescendenta, Dumas jr.

    ReplyDelete
    Replies
    1. bravo coane , ai informatii despre toti de zici ca esti sef de serviciu la securitate, o sa_l faci invidios si pe silivestru, la cate informatii ai.

      Delete
  8. Lasa COO-ul ca macar e baiat civilizat si cu bun simt, ba chiar si educatie cat cuprinde. Uita-te la CFO, asta neica nimeni venit contabil de la un butic cu 15 oameni la ditai compania cu peste 2000,dar cu fite ca si cum ar fi fost toata viata un mare CEO de mare succes. Mai rar asa model de aroganta, plinatate de sine si alte defecte care iti fac sila sa ii dai buna ziua.

    ReplyDelete
    Replies
    1. hai lasa vrajeala cu coo ul. spune concret ce a facut pentru salariul de 7000 de euroi plus prima de 2 salarii la sfarsit de an.by the way: mai spala te pe dinti ca ti pute rau gura.

      amic cu Rosianu.

      Delete
  9. Sindicatele ar trebui sa faca plangeri penale celor care se fac vinovati de situatia Companiei TAROM. Persoanele care s-au perindat la conducere si care nu numai ca nu au perfomat, au dus Tarom la pierderi uriase datorita unui management prost , sa fie trase la raspundere -legal. Sa raspunda in fata legii . Nu va mai jigniti, depindem unii de altii .

    ReplyDelete
  10. Hai cu ei la puscarie cat mai repede si cu acolitii lor ceo, cco, cfo, doz, care au vandut pe furis tarom-ul in frunte cu o hoata si o incompetenta de mare clasa Silviutza Columbutza .Pe ei baieti!!!! Pe mama lor de hoti ordinari si jeguri fara caracter. Alo DNA, ce faceti baieti ? Ne miscam si noi mai cu talent pentru Tarom ? Cand veniti sa-i luati la cusca, va dam noi un Airbus 310 cu 230 locuri sa nu stea inghesuiti, sau in picioare ca nu este voie si sa-i duceti la Guantanamo sa nu mai auzim de ei

    ReplyDelete